zondag 20 oktober 2013

20 Okt13 Beeld van vandaag: Mandala Weven...

Mijn intuitie volgend liep ik een aantal weken geleden het centrum de Roos in dat vlakbij aan het Vondelprk ligt.. zo nu en dan loop ik daar binnen om te kijken of naar de boekafdeling te gaan.
Bij de entree hing een kleurige flyer over Mandala weven als aandacht trekker.
Mandala's maken al 24 jaar deel uit van mijn leven oa borduren en tekenen en al 16 jaar geef ik daar ook les in.
Mandala weven kende ik alleen van de Ojos de Dios uit Mexico, ik heb ze daar gezien/ gekocht en van het zelf maken hiervan in de jaren 70-80 = met 2 stokjes [4kanten]

Later zag ik op internet/Facebook hele grote  geweven mandala's van oa Jay Mohler die ook begonnen is met Ojos de dios.
Ik zou het zelf ook wel willen doen, maar zoals het altijd gaat het blijft iets op de achtergrond.. tot ik deze flyer met die grote mandala's zag en een workshop die hier in Amsterdam  gegeven zou worden... meteen inschrijven dus.

De workshop wordt gegeven door www.ArtbyCloe.com / www.facebook.com/artcloe .
Cloe reist de hele wereld over om deze workshops te geven en is ook soms in Nederland.

Alles ligt klaar, de stokjes, het garen, een hand-out, voorbeelden aan de muur en sapjes.
Een heerlijke middag waarin we heel veel hebben geleerd over centrums, bloemen, sterren, vierkanten en cirkels, veel tips hebben gekregen, een slag te maken zien krijgen en zo lekker bezig dat je vergeet te drinken ;-), en iedereen met een eigen mandala naar huis ging.
Dank aan Cloe die deze workshop met grote kennis, liefde en passie deelt.
Ik verheug me al op de "gevorderden" cursus ;-)

Door foutjes zijn de foto's niet in je juiste volgorde hier gekomen maar ze geven wel een mooi beeld van de middag.

Cloe laat op een afstand zien hoe mijn mandala eruit ziet.. dat is echt nodig, zo zie je meer.

 Bijna af

Samen met Sylvia deed ik deze workshop en hier kan je de grote verschillen en variaties zien ook al werkten we in het zelfde schema volgorde.

 Ieder heeft nu een mandala van ong 30cm doorsnee.

 het samen voegen van meer stokjes.

Klaar ;-)


6 opmerkingen:

  1. Super! :-) Op naar de gevorderden workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, daar had ik graag bij willen zijn. Wanneer komt ze weer in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! de volgende mandala cursus is 1 en 2 maart 2014 in club lite amsterdam,
      je kan alle info vinden op www.artbycloe.com/workshops.
      Hoop je dan te zien! groetjes, cloe

      Verwijderen
  3. Wauw, wat is dat bijzonder. Weer iets voor op mijn verlanglijstje met crea-doe dingen. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! de volgende mandala cursus is 1 en 2 maart 2014 in club lite amsterdam,
      je kan alle info vinden op www.artbycloe.com/workshops.
      Hoop je dan te zien! groetjes, cloe

      Verwijderen
  4. hoi laura, het was super leuk om met je te weven! dank je wel voor je enthousiasme :-) tot gauw, cloe

    BeantwoordenVerwijderen