donderdag 29 augustus 2013

29Aug13 Beeld van Vandaag: 3 kleine boekjes van hergebruik materiaal

Het materiaal lag al weken klaar op mijn werktafel om ingebonden te worden en het kwam er maar steeds niet van.
De voorbereiding kan je nog wel tussen alle werkzaamheden door doen maar voor het inbinden moet je echt even gaan zitten en tijd hebben.
Er ligt nog meer boekjes materiaal klaar en ik hoop in de loop van de komende weken daar weer iets meer tijd voor te hebben.

Het 1e kleine boekje op de voorgrond heeft een cover van 2 stukjes sampler hout... ooit gekregen bij een demonstratie... de blaadjes zijn op maat gesneden restant papier.. de afm.is 3x3cm en heeft een Japanse binding.

Het 2e Leporello boekje op de achtergrond zijn kleur-staal-kaartjes waarbij de [diverse maten] pagina's met washi-tape aan elkaar zijn bevestigd zijn....afm.5x5cm.

Het 3e boekje is gemaakt van een reclame boekje waarbij de dubbelpagina's aan de dichte kant aan elkaar genaaid waren.. ik heb het stiksel losgehaald, de pagina's omgedraaid en weer aan elkaar genaaid... ik heb nu een blanco boekje.. de cover is een stukje sierbehang.. afm.10x13cm







1 opmerking:

  1. Nu ik dit lees over de boekjes die je hebt ingebonden nog voor je naar mijn workshop kwam vind ik het jammer dat ik je niet heb gewezen op een heel mooi boekje dat ik laatst op de KunstRai heb aangeschaft. kleine notitieboekjes in mooie kleuren in elkaar verstrengeld en dan met canvas omwonden. De maker is de van oorsprong Zuid Afrikaanse kunstenaar Francois de Plessis. De galerie die hem vertegenwoordigt in Nederland is Galerie Chiefs and Spirits Den Haag. Kom je een keertje kijken als je in de buurt bent???? Mieke Gorter

    BeantwoordenVerwijderen