vrijdag 8 maart 2013

8Mrt13 Beeld van Vandaag: Boeken van Hergebruik Materialen....

... geschikt voor collages en tekenwerk.. en het geheim van mijn "mysterie-papier"

Ik had 2 oude multomappen oa een om bankafschriften in te bewaren en een van productinformatie en wilde die wegdoen, maar het klemsysteem en de stevige kaft is fijn om er boekjes van te maken en werk in op te bergen.
Ook wilde ik een keer een boekje maken van enveloppen...de binnenkant van enveloppen hebben  een mooi patroon en/of kleur en als je van een bedrijf vaker post krijgt dan kan je zelfs een boekje maken met een patroon of kleur.
En hier komt het samen: de mappen hebben de juiste grote voor de enveloppen.

Knip de enveloppen open langs de zijkant open en draai het om.. knip eventueel de openingskant bij... maak met de perforator 2 gaatjes en sorteer ze op kleur of patroon.
Ook enveloppen met "een venster" zijn te gebruiken bv. door er werk in te schuiven en de onderkant weer dicht te maken.

Mappen: deze zijn bekleedt met mijn "Mysterie -papier"... die maak ik van kassabonnen..
als je die [encaustic] strijkt dan verkleurd het papier eerst in paars en daarna in zwart.. door te experimenteren met je strijkbout en het papier kan je er patronen in aanbrengen.

Ik heb nu 2 mooie boeken met gekleurd papier en ben al begonnen met collages.













2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan en prima als hergebruik.
    Ik heb ook van die mapjes voor bankafschriften gebruikt.
    Een voor eigen sketches en een als scrapalbum.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, het nodigt uit om in te werken. Lijkt me ook erg handig, omdat je de bladen eruit kan lichten om ze te bewerken. Dat "mysterie-papier" is een superleuke uitvinding zeg, ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen