zaterdag 2 maart 2013

2mrt13 Beeld van Vandaag:  Handmade box Astarte.

Gisteren heb ik bij Janine Vos de Mooy/Amsterdam weer een doosje gemaakt.. dit keer met een ingelegd kader.
Het plaatje dat ik er bij vond is een schilderij van Franz von Stuck met de godin Astarte.
Astarte heeft 2 kanten in zich als godin van vruchtbaarheid en oorlog en vergelijkbaar met de godinnen Isthar en Inanna.
Ik heb er donkerrood boekbinderslinnen en donkerrood/goud reliëf papier bij gezocht.
Het schilderij is gevat in een omgeving van pilaren en onder/bovenschrift.. alles heb ik uitgesneden en rondom op de deksel bevestigd.
Het was flink doorwerken maar ik ben erg blij met het resultaat.





3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Wat een prachtig doosje!
      groeten van Erica Steenman

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige doosjes Laura. Was me helemaal ontgaan. Benieuwd wat jij van het doosje van v. Gogh vindt.

    BeantwoordenVerwijderen