maandag 4 maart 2013

4mrt13 Beeld van vandaag: Schetsen in de Nieuwe Kerk/Amsterdam ...

... bij de tentoonstelling Indianen waar ik gisteren naar toe ben geweest [kunstenaars-uitje].
Dit is een "dubbel-tentoonstelling" met de Totempalen-tentoonstelling in het Wereldmuseum in Leiden waar ik een paar weken geleden ben geweest.
Bij deze tentoonstelling in de Nieuwe Kerk mag je niet fotograferen en daarom was ik blij dat ik wel mijn schetsboek bij me had.
Ik vind dat niet ideaal want je kan nergens zitten en je moet dus staand je wiebelige boek stil proberen te houden en dan proberen te tekenen... maar oke het geeft wel een beeld.
Ik vind het fijner om te fotograferen omdat ik dan later rustig de afbeeldingen kan bekijken en terug kijken als ik inspiratie zoek.

De tekeningen kan ik thuis verder uitwerken.
Vroeger deed ik veel meer schetsen in tentoonstellingen, maar omdat ik nu digitale foto's kan maken [gemak dient de mens] en dus niet meer hoeft te wachten of zuinig zijn met je foto''s, is er dus de klad in gekomen .. misschien moet ik het toch weer eens iets vaker doen... want ik vind de pagina's nu toch wel iets hebben ;-)

Mocht je er nog naar toe willen hou er dan rekening mee dat de tentoonstelling  2 weken eerder sluit
 [begin april]  ivm. het huwelijk van Alexander en Maxima!




3 opmerkingen:

  1. What a good idea. I never thought about taking a sketchbook to a place where they don't allow photographs. I love the pages, and you probably have some vivid memories of the exhibit too. It all seems more meaningful. I want to try this.

    BeantwoordenVerwijderen