vrijdag 9 januari 2015

9jan145 Beeld van vandaag: Vrijheid....

is een groot goed en zij moet verdedigd en beschermt worden. Niemand heeft het recht om de ander van het leven te beroven omdat die iets doet, zegt schrijft, tekent of wat dan ook.

Ik ben het niet altijd eens met wat geschreven/gesproken en geuit wordt, maar dat mag, dat is ons goed recht, maar het geeft mij/de ander niet het recht om de iemand te verwonden [op welke manier dan ook] of te doden.

Steeds weer worden we geconfronteerd met de gevolgen van extreem denken en handelen vanuit visies / religie en /of politiek... meningen en opinies dwingend en met extreme middelen opleggen aan de ander.

En steeds weer denk ik aan het monument op het Weterings circuit in Amsterdam... vanaf het eerste moment dat ik dit zag [en dat is heeeeel lang geleden] een levensvisie voor mij.


 Voltaire zei


Als we niet in staat zijn om met humor en relativering naar ons zelf en de ander te kijken dan wordt het leven onverdraaglijk ...


en tot slot: laten we nooit vergeten dat de mens doet er toe... niet ideeën, visies en gedachtekronkels


Ik besef dat ik niet de oplossing heb ... dat de wereld complex is ... het enige dat ik kan doen is proberen te leven vanuit het gegeven dat we allemaal gehoord en gezien willen worden ... en dat alleen de liefde voor elkaar en de wereld doet er toe.


2 opmerkingen: