zondag 4 januari 2015

4jan 15 beeld van vandaag: Dagje Rotterdam.. Alchemie van het alledaagse [Kunsthal] en de markthal

Gisteren ben ik met een nichtje en een vriend naar Rotterdam geweest.
Wij wilden heel graag de tentoonstelling Alchemie van het Alledaagse  van Rudolf Steiner in de Kunsthal en de nieuwe markthal zien ... een must see voor iedereen.

De tentoonstelling bracht een levendig uitwisseling tussen ons .... het getoonde werk vond ik erg zwaar, streng, degelijk en bijna depressief ... het deed me denken aan de Amish, de zwarte kousenband en streng gereformeerden samenlevingen ... hoe anders kan het ook zijn... met de luchtigheid van euritmie, kleur, geur en schoonheid.
Mooi was een briefwisseling tussen Ernst Haekel [van Kunstformen der Natur] en Rudolf Steiner.
Ik heb net de werken van Haekel gezien bij MediaMatic in Amsterdam en zo zie je wel een kruisbestuiving tussen tijdgenoten.

In de Kunsthal was ook de tentoonstelling van Desinging007 [s'avonds zag ik in de film Skyfall de jurk en deur waar we s'middags nog naar hadden staan kijken] en de [foto]tentoonstellingen 200 jaar Atlas van Stolk en De horizon roept.
Al met al weer geweldige tentoonstellingen in een prachtig museum.
Daarna naar de nieuwe markthal in Rotterdam ... een grote overdekt markt in een spiksplinternieuw modern gebouw... prachtig om te zien en van bovenaf op een terrasje van genieten.
Al met al een bijzondere dag.. dank je wel Francien en Jaap.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten