zondag 2 november 2014

2nov14 Beeld van vandaag: Een Cadeautjes Vaas...zelf maken

Deze vaas heb ik voor Jenny de Bode gemaakt voor haar boekpresentatie Art Journaling [zie blog van gisteren].
Het is makkelijk te maken, zie hier het "recept".

Nodig: een fles/pot van glas of plastic - PVA lijm - een krant en schoolbordverf.
Aangezien ik niet wist of schoolbordverf houdt op glas/plastic heb ik de fles eerst beplakt met krant, hoe minder overlappingen je maakt hoe gladder het uiterlijk/oppervlak  wordt.... maar daar zou je natuurlijk ook mee kunnen spelen.
Dan 2 lagen schoolbord verf en klaar is kees.

Met schoolbord krijt kan je er een tekst op schrijven, doe er een bloem in [echt, namaak of zelf gemaakt van bv papier], geef er een [doosje] krijtje bij en dit cadeautje kan steeds weer opnieuw gebruikt worden bv als boodschappenlijstje, een memo voor je huisgenoten,  of teken er een "schoolbord tekening" op zoals vroeger op school door de juf werd gedaan.

Je kan alle maten glas en plastic gebruiken bv van wasmiddel of uit de badkamer... als je ze ontdoet van stickers blijven er vaak prachtige vormflessen over.
Misschien is het mogelijk om direct op het glas te schilderen met schoolbordverf, maar dat weet ik niet zeker en omdat het kort dag was nam ik het zekere voor het onzekere en maakt een krant-onderlaag.

Zorg ook dat je kwastreinger/terpentijn  in de buurt hebt want ik stopte mijn kwast onder de kraan en helaas... alles onder.. logisch he want schoolbord verf moet je kunnen schoonmaken met water en niet eraf wassen ;-).

 Ik heb geen foto's gemaakt tijdens het maken maar hier staat hij op de tafel bij de andere cadeautjes voor Jenny.
Ik heb het geheel ingepakt in een krant uit Finland.. altijd weer leuk om te gebruiken in je ArtJournaling .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten