donderdag 13 november 2014

13nov14 Beeld van vandaag: Collages and a reflection

Gisteren weer een aantal collages gemaakt op tabbladen van een advertentiemap.
Terwijl ik zo in mijn "plaatjesdoos" zoek kom ik mooie pagina's tegen van de Bijenkorf gids en ik realiseer me dat ik die niet meer krijg.
Zij zijn afgestapt van de maandelijkse folders en nu kan je alles alleen nog maar via de website zien... dat geldt ook voor meer tijdschriften... voor junkmail en voor kranten... het "papier" wordt steeds minder.
Ergens natuurlijk wel goed ... maar zou het maken van "handgemaakte collage" er over 50 jaar nog zijn ??? of zijn het dan nostalgische vondsten uit een ver verleden?
Met dank aan al die fotografen/typografen en ander mensen die het mogelijk maken dat ik nog steeds hun mooie plaatjes kan gebruiken.... dat ze niet in de afvalbak verdwijnen en samen weer een nieuw beeld geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten