zaterdag 15 november 2014

15Nov14 Beeld van vandaag: Vereerd  door Maarten Biesheuvel...

... op de Handboekbindbeurs in Leiden vandaag.
Iedereen die binnenkomt krijgt een katern, mag een omslag  uitzoeken en wordt geholpen met het inbinden ... elk jaar weer een andere techniek.
Vandaag was het een katern van Maarten Biesheuvel  "Brief aan mijn vader".
Zelf was hij er ook om te signeren en een verhaal voor te lezen.
Toen ik aan de beurt was vroeg ik om "voor Laura" erbij te schrijven en toen vroeg hij "zal ik er nog iets meer bij schrijven?"... nou dan zeg je natuurlijk geen nee.
En dit is wat hij schreef voor mij


 en hij zong er ook nog bij ... nou wist ik niet helemaal wat het betekende , maar voelde dat het heel bijzonder was ... maar ik heb het opgezocht ... het is oa. een lied van Franz Liszt en dit is een regel uit dat lied.
Al met al voel ik me bijzonder vereerd.
En als je wilt weten wat het allemaal is of het lied wilt horen zoek dan op "comme  a Petrarque apparaissait Laura"
Verschillende zangers hebben dit lied gezongen ... het is heel poëtisch en lyrisch.
Vandaag heb ik dus iets nieuws geleerd.



<a href='http://songtekst-vertalen.com/lied/tonen/95364/andrea-bocelli/teksten-en-vertaling-oh-quand-je-dors/'>Andrea Bocelli - Oh! Quand Je Dors teksten en vertalingen</a>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten