maandag 25 juni 2012

25Juni12   Lezen is gevaarlijk...

Soms speelt synchroniciteit [of toeval] een grote rol in mijn leven en werk..
- van de week was het een zakje vol met stickers, waar ik dan weer journalpagina's van maak.. hierbij een pagina met satirische "lezen is gevaarlijk" etiketten van Joost Swarte, ooit gekregen bij ansichtkaarten, op een acryl ondergrond en wat doodling...
 - kom ik in de bieb en daar valt mijn oog op het boek van
Stefan Bollmann "Vrouwen die lezen zijn gevaarlijk"..zelf nooit zo gelet op lezende vrouwen in de schilderkunst.. maar nu zal ik dat de toekomst zeker wel doen.. eerst maar eens lekker lezen in dit boek..
- vanochtend een artikel in de telegraaf  "Eindelijk Leeslol" een boek geschreven door Lorena Veldhuijzen, een boek voor gewone lezers en hetzelfde boek speciaal voor dyslectische kinderen...
- ik denk aan al diegene die nooit of weinig hebben leren lezen.. diegene voor wie het verboden was om te lezen .. of de boeken die verboden zijn om te lezen... de invloed van boeken op mensen.. zowel ten goede als ten kwade..
- ik krijg het idee dat ik de komende tijd maar eens ga kijken of ik lezende mensen kan fotograferen.. dat zal zeker anders uit zien dan op de schilderijen.. een 30 dagen project is hiervoor wel geschikt denk ik.. 
 - en terwijl ik hier zo zit te schrijven en te lezen doe jij het ook...
- zonder lezen kunnen we gewoon niet..



2 opmerkingen:

  1. Hee, je hebt een blog! Over lezende vrouwen gesproken, misschien vindt je deze link wel leuk:
    http://www.boekgrrls.nl/BgDiversen/Onderwerpen/lezende_vrouwenIndex.htm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hi caatje, welkom op mijn blog -)).. ik heb dus sinds kort een eigen blog ;-)) en heel veel dank voor deze site-verwijzing ik heb er al lekker op rond zitten kijken.. ik heb er gewoon nog nooit zo bij stil gestaan :lezende vrouwen [mensen].. in de kunst of op afbeeldingen... ik heb ook een grote kaartencollectie.. toch eens even doorsnuffelen ;-)

      Verwijderen