zondag 24 juni 2012

24Juni12  Van een ladder naar een hek en vv

Vorige week naar een workshop "Werken met Bister" van Jenny de Bode  [zie  Creativiteitgeenkunst] geweest.. een dag lang uitproberen wat je met bister, waterverf, ecoline en verschillende soorten papier kan doen.
Een van de  opdrachten was een ladder maken...thuis heb de tekening verder uitgewerkt en toen werd de ladder een hek...
- herinneringen aan  Mongolië.. een land zonder hekken.. waar alle dieren vrij rond lopen...waar honden met je auto of paard mee rennen tot je, de voor jou onzichtbare grens, van iemands land weer hebt overgestoken, ..
- de verbijsterde uitdrukking op de gezichten van gids en chauffeur bij ons 2e bezoek aan Mongolië.. toen ze om moesten rijden omdat een stuk land was afgezet met hekken....
- ik denk aan het liedje van 3 kleine kleutertjes die zaten op een hek.. op een mooie dag.. maar hier regent het nu al 7 uur achter elkaar..
- ik draaide me nog maar eens om in bed en zing zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam.. [rob de nijs]....
- jammer van alle mooie dingen die mensen vandaag voor ons gepland hebben
[ het is zondag]...
- een sprankje zon herinnert me aan Hanse Panse kevertje.. die klom eens op een hek,, neer viel de regen die spoelde alles weg.. op kwam het zonnetje die maakte alles droog en Hans Panse kevertje die klom toen weer omhoog..
- iedereen toch nog een fijne dag vandaag  ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten