zondag 7 december 2014

7Dec14 Beeld van vandaag: Art journaling with Gel crayons

Bij de Lidl kocht ik vorige week een doosje Gelcrayons [2,99]  om uit te proberen.
Dat heb ik gedaan in een van mijn "voorpublicatie boekjes" die ik gebruik om dingen uit te proberen.
In tegenstelling tot andere krijtjes glijden ze over het papier, je hoeft geen kracht te zetten, ze geven niet af, zijn goed met elkaar te vermengen, hebben een draaiknop om de stift omhoog te brengen en kunnen geen smalle lijntjes maken.

Probeer niet met je [ba]pen er over heen te gaan want die maak je dan kapot ... wel kan je eerst tekenen met pen en daarna er over heen met deze gelcrayons.
Ik heb het niet uitgeprobeerd maar ik denk dat het waterafstotend is als je bv met waterverf over heen gaat.

Op de foto's:
A;2 tekeningen gewoon om te proberen met geheel kleuren. B: 2 tekeningen met lijnen trekken geprobeerd met pen erover heen .. lukte niet...
C 2 tekeningen met lijntjes met pen daarna met gelcrayons vermengt
D: Poezie a la Austin Kleon... leuke bijkomstigheid .. op de vorige bladzijde was met pen lijnen getrokken en door de volgende pagina alleen in te kleuren kwam de lijnvorning hierin te staan [doordrukmethode]... in de blauwe tekening kan je dit duidelijk zien
E: de doos met krijtjes






Geen opmerkingen:

Een reactie posten