donderdag 26 juni 2014

26Juni24 Beeld van vandaag: Breiwinkels in Andalusië en Madrid

Als ik in een ander land / stad ben ben ik altijd op zoek naar brei-  en mooi papierwinkels.
Natuurlijk is dat heel moeilijk want je moet wel de juiste trefwoorden weten....soms vind je wel adressen maar uiteindelijk is het vaak moeilijk om die adressen te vinden zeker als je maar een dag in een stad bent....uiteindelijk lukt het wel maar soms zou ik willen dat het makkelijker ging ;-)

Voor Spanje kan je de trefwoorden La tienda de Lana .. of Merceria gebruiken.... het blog van "En blog de DMC" geeft ook adressen in haar zijlijn.
Uiteindelijk heb ik in Granada winkels gevonden en Mijas waar ik wol heb gekocht.
Van onze reisleidster kreeg ik adressen in Madrid.








Deze winkels liggen in Granada rondom de grote kathedraal... hou er rekening mee dat de winkels in siësta tijd gesloten zijn.

In Mijas vind je deze winkel... zij hebben vele soorten producten en op handwerkgebied moet je door de hele winkel zoeken.... heeft wel verrassende en goedkope dingen






Van onze reisleidster kreeg de volgende adressen in Madrid... zij liggen allemaal achter de Puerta del Sol en zou een walhalla op handwerkgebied zijn.

Almacen de Pontejos
 Plaza de Pontejos 2  en calle del Correo

Almacenes Cobian
Plaza Pontejos 2

Comercial Amparo
 Marques Viando de Pontejos 5

Almacenas Paz
 Marques Vindo de Pontegos 7

El Gato negro
 calle de la Sol 2
heeft wol naar gewicht

Alondra
 Arenal 1
puerta dels ol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten