maandag 23 juni 2014

23 Juni14 Beeld van vandaag:  Stof tot nadenken.... slot

Met een performance in de Oude Kerk  is gisteren het project van de geborduurde stoelen afgerond.[zie vorige blogs met de tags oude kerk en stof tot nadenken]
118 nieuwe stoelen gebaseerd op evenzoveel verhalen en nog veel meer verhalen naarmate er meer stoelen geadopteerd zijn.

Sara Vrugt gaf in haar eindpresentatie aan dat het project bloed, zweet en tranen teweeg heeft gebracht... maar nu wordt het afgerond.
Het mooie verhaal dat Anna Enquist uit al die verhalen maakte staan nu op een rij te lezen... en als ze door elkaar worden gezet dan ontstaat er steeds een nieuw verhaal.

Ik [wij] hebben een stoel geadopteerd met de naam Passanten [stoel no 95] en ik heb die geborduurd als een ode aan mijn familie... wij zijn Passanten in deze kerk en wijk.
Mijn grootvader/ vader en ooms hebben in deze wijk en kerk gewerkt..... daarom heb ik van een van de zeilen van het ingeweven symbool een zaag gemaakt en van 5 andere lijnen borduurnaalden als mijn bijdrage.
Het kleurgebruik heb ik eenvoudig gehouden met 4 tinten blauw.
Verder heb ik het borduurwerk op stoel 47 gemaakt met het woord Troost.





  alle borduursters worden in het zonnetje gezet



 Sara Vrugt




 het verhaal is te lezen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten