woensdag 25 juni 2014

25Juni14 Beeld van vandaag: Wat mij het meest raakte.......

Natuurlijk is Spanje/ Andalusie een mooi land...  we zagen prachtige landschappen, kerken, moskeeën, kunst, aten lekker voedsel, werden geinformeerd over Isabel en Ferdinand, de strijd tussen islam en christenen [en nog steeds hebben we er niets van geleerd]... maar wat mij het meest raakte?

We reden met de bus de stad Granada binnen en onze reisleidsters wees ons op hekken met papiertjes... ze ei dat dit het "arbeidsbureau anno nu ".... Spanje zit in een diepe crisis en er is een grote werkeloosheid... hiermee bieden mensen hun diensten aan..... werkelijk duizenden verwaaide en verregend briefjes .. op vele straathoeken... ik ben langs vele gelopen en het raakte me diep....en alle woorden waarmee ik dit zou beschrijven zou het teniet doen......
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten