zondag 15 december 2013

15Dec13: Template voor een gevouwen Huis-doosje

Jaren geleden kocht ik 3 doosjes met kerstkaarten in een huisjesvorm... 1 doosje beplakte ik al snel met collage en vulde het met kleine "good feeling" kaartjes die je bv bij tijdschriften krijgt.. de andere 2 bleven liggen.. nu ben ik met een begonnen om er labeltjes in te doen en ik bedacht me dat het leuk en goed zou zijn om de "mal" van dit doosje te bewaren en te delen met jullie... daarom heb ik het laatste doosje uit elkaar gevouwen en na getekend op papier
Links is de bodem.. rechts de deksel.
De bodem is hoger dan de deksel maar deze is wel ong.0,5cm groter.... de stippellijnen zijn de vouwlijnen die naar binnen worden gevouwen.. vouw eerst de onderkant naar binnen.. de flapjes naar binnen vouwen [zie pijl].. dan de zijkanten en het dak.
Voor dit doosje kan je karton gebruiken bv van pizza of macaronidozen...zolang het maar vouwbaar en een beetje stevig is.
Voor de bodem heb je een stuk van ong 30x30cm nodig en voor de deksel ong. 28x 28cm.
 Veel plezier ermee.

de mal

3 doosjes in diverse stadia


1 opmerking:

  1. Dank je wel Laura, dit is erg bruikbaar. Misschien zelfs samen met het volgende idee:
    Op een franse site vond ik de journaaloefening: Dans ma maison il y a... (In mijn huis is er....) en dan tekende men een huisvorm op een pagina, waarbinnen allerlei collagespullen werden geplakt die te maken hadden met de eigen voorwerpen waarmee mensen zich graag omringen.
    Je kunt dat natuurlijk ook erg leuk IN zo'n huisdoos stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen