zaterdag 4 augustus 2012

4Aug12  Dagje Breda

Gisteren heb ik een "dagje Breda gedaan".. ik ging er heen om naar het MOTI
te gaan [museum for the images]... het  Grafisch/ design museum van Nederland.. het was een fijne dag.. mooi museum  ..in het volgende blog daarover meer...maar nu eerst wat van mijn stads-impressies..

 valkenberg park waar je door heen gaat om in het oude centrum te komen

 Spreekt voor zichzelf ;-)

 lampionnetjes in bomen op de grote markt met al zijn gezellige terrassen


 Beeldje van Sint Juttemis ;-)



 Koperen plaat op de grond met gedicht van Willem van Toorn



 Begijnhof met kruidentuin.




 Zomaar ergens een "stilleven"



Een "Heksenbol " in het Begijnhofje..[om heksen en duivels te verjagen]
maar volgens mij woont ze daar gewoon ;-))..
ik ben gaan vragen naar het waarom van deze heksenbol..  deze wordt geplaatst tussen aswoensdag en allerzielen ..maar de achtergrond wist men verder niet..

het Miniatuurmuseum


Al met al een fijne dag.. het verslag van het museum volgt later ;-))



1 opmerking: