donderdag 16 augustus 2012

16 Aug12 Je eigen "Sagmeister" maken..of spelen met letters..

Toen ik vorige week in het MOTI in Breda was  [zie vorige blogs over Breda].. was er ook een tentoonstelling van Stefan Sagmeister.
Sagmeister is een Grafic Designer ontwerp bureau in New York met projecten over de hele wereld.
In 2008 heb ik meegewerkt aan een project van Sagmeister in Amsterdam ism Dutch Design Week..
Van centen werd een groot werk op de vloer tussen flatgebouwen aan de Piet Heinkade gelegd.. het duurde een hele week en vele vrijwilligers om dit project neer te legen.. ook mijn kleindochter kwam even helpen.
Als dank kreeg ik een boek: een kaft met uitgesneden gezicht en met losse katernen zodat je steeds een andere voorkant kan maken.
In deze tentoonstelling lag het boek waarin hij de schetsen voor dit boek maakte.

In de atelier ruimte van MOTI kon je je eigen Sagmeister  maken: bakken vol met wol en garens, plastic bestek, legosteentjes/blokjes, foamletters, pijperagers, hele en halve wasknijpers, veertjes, decomateriaal, grote en platte kurken etc. met de bedoeling om van dit materiaal zelf letters/woorden te maken..op een ondergrond van papier met afbeelding van gras, muur, wolken, grint etc. in een dienblad.. dit werd onder een scanner gezet en per computer kon je het fotograferen en naar zelf toesturen.
Ik denk dat dit een leuk idee is bv eens met kinderen te doen.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten