zondag 24 mei 2015

24mei15 Beeld van vandaag: Definitief Afscheid... van Aikido.

Gisteren heb ik mijn Hakama [een "broekrok" in de krijgskunst] en judopak gegeven aan collega's die wel nog met Aikido bezig zijn nl Sonja Winkelman en Theo Kuyl van CASA Amsterdam [Culturele Aikido Stichting Amsterdam].
Ooit in een ver verleden kreeg ik van hun deze Hakama toen ik mijn 1e Dan haalde.
Samen trainden wij bij onze leraren, deze zijn nu allemaal overleden en de leerlingen van toen zijn de leraren van nu.
Aikido [als "fysieke" training] is voor mij niet meer haalbaar, maar lesgeven in Tai chi en Chi Kung doe ik nog steeds met veel plezier.
Martial Art is meer dan alleen de fysieke training het omhelst een training op alle vlakken van het leven.
Ik weet zeker dat het teruggeven van mijn kledij er voor zorgt dat ergens in de toekomst weer iemand gestimuleerd wordt.
Wat rest zijn deze foto's ... en mooie herinneringen aan een intensief leerprogramma/periode die hiermee wordt afgesloten.
Maar alles wat ik geleerd heb [en dat is heeeel veel] zal voor altijd een deel van mijn leven zijn.






1 opmerking:

  1. Wat je weggeeft komt in een andere vorm weer bij je terug. Mooi om dit te lezen Laura.

    BeantwoordenVerwijderen