zaterdag 16 mei 2015

16mei15 Beeld van vandaag:  Anno Domini stones...
made/build/ create in the year of...

In oude stadskernen vind je nog data-stenen in de muren [anno] wanneer dat huis gebouwd is.
Maar ook bv. bier/product fabricage, bij oprichting van een bedrijf of een eerste steenlegging, geven vaak een begin jaar aan.
Vaak denk ik dan  goh is dit pand al 400 jaar oud .... en jammer vind ik het als bv een bedrijf na 200 jaar stopt .. waarom nu als je al zoveel doorstaan hebt....?

De oudste steen die ik tot nu toe gevonden heb is uit 1445 [Leiden] en de nieuwste uit 2000.
Op mijn Pinterest vind je een bord  Anno Domini stones waar ik ze nu allemaal op aan het plaatsen ben.
In dit geval alleen de datum aanduiding stenen [anno] en niet de stenen met afbeeldingen .. dat is weer een andere gevelsteen soort.
Hier een aantal











Geen opmerkingen:

Een reactie posten