zondag 27 mei 2018

27mei18 Lekker Koolhydraat beperkt eten

Vandaag heb ik weer een paar recepten uitgeprobeerd zonder suiker... wat kan/mag je toch lekker eten zonder toegevoegd suiker/bepaalde granen en allerlei pakjes en zakjes

Ik zag een reclame met chocola/nootjes en bosbessen... kan ik zelf ook dacht ik.

- 2 repen 85% chocolade au bain marie laten smelten.. [ik heb ook nog 2 lepels cacaopoeder en water erbij gedaan]...de helft op bakpapier in een schaaltjes.... gemalen noten en rozijnen  [ik heb een grote voorraad pot met zelf gepelde pinda's, zelf gekraakte walnoten en vele ander noten] er over heen.. en een 2e laag chocolade erover... in de vriezer laten opstijven, breken en in de koelkast bewaren... oeps bosbessen vergeten.. nou ja volgende keer beter ;-)
chocolade mag, maar dan wel hoger dan 75% en natuurlijk niet alles in een keer op eten, maar ik weet zeker dat dat niet lukt.. van deze chocolade  heb je snel een vol gevoel, zo anders dan de cacaofantasie chocola/bonbons...

- zelf pesto maken
zooo makkelijk.. deze keer vele groene kruiden en slablaadjes uit de tuin - pijnboompitten en extra vierge olie... staafmixer erop... klaar.... dit wordt een laagje voor de crackers van de week

- aardbeien/rabarbermoes: snij een rabarber klein en doe het in een laagje water in een pan... een doosje aardbeien erbij.... citroensap en handvol rozijnen...doorkoken.. staafmixer erop....klaar....lekker in de yoghurt/kwark of aangelengd met [bruis]water ... afhankelijk van de hoeveelheid water die gebruikt wordt het meer of minder vloeibaar.. het is maar wat je wilt [of hoe het gaat  ;-)], in de koelkast bewaren.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten