vrijdag 9 september 2016

9sept16 Het jury rapport en de winnende foto




Ik voel me vereerd dat ik in de wedstrijd voor het Nationaal Archief in Den Haag bij de tentoonstelling Onderweg/ met de fotograaf op reis [een overzicht door vele jaren fotografie] de prijs heb gekregen in de categorie landschap en natuur uit handen van Thom Hoffman.
Dank ook aan Else Kramer, via haar website kwam deze wedstrijd bij mij en het was leuk om ook haar hier te ontmoeten.
De vraag van Thom Hoffman of deze foto gefotoshopt is kon ik ontkennend beantwoorden, ik zet foto's alleen recht en/of snij ze bij.
Hij wilde ook graag het verhaal achter deze foto weten maar dat heb ik niet gedaan ... de foto moet voor zichzelf spreken. Dat hoeft niet altijd, soms kan, moet, mag je wel het verhaal vertellen, maar wij mij kent weet dat ik bijna altijd foto's plaats zonder enige toevoeging.
Om zijn reactie moest ik wel lachen, hij had het geloof ik niet verwacht, maar later hoorde ik ook van anderen dat ze het fijn vonden dat ik het verhaal niet verteld heb.
Afgezien van het jury rapport [waar ik super blij mee ben], heb ik een ingelijste foto van Herbert G. Ponting [1870-1935], de gesigneerde fotocatalogus die bij deze tentoonstelling hoort en 4 vrijkaartjes [dus als je wilt gaan kijken en geen museum kaart hebt laat het dan weten  ;-)]
Alle 700 inzendingen zijn aan het begin van de tentoonstelling via een bewegende collage te zien, van mij zijn er 6 foto's, van Fred 2 en dit alles zal voor eeuwig [inclusief de foto's van de opening] bewaard worden door het Nationaal Archief.
Dus ja ook eeuwige roem ;-))


Geen opmerkingen:

Een reactie posten