zondag 26 april 2015

26april15 Beeld van vandaag: HandBoek-Binden

Gisteren was de donateursdag van de Stichting Handboekbinden in Utrecht.
Anders dan op een beurs is dit echt voor de leden om samen te komen, nieuwe dingen te leren, mooie dingen te zien, een workshop te volgen en een lezing bij te wonen.
In totaal waren er 6 mini workshops met allemaal een vouw-rijg techniek, dus geen lijm- of naaiwerk.
Ik heb er 4 kunnen volgen.
Verder was de Belgische zusterorganisatie ook aanwezig met een nieuw project Grensland, een bookchallenge voor groepjes uit België en Nederland.
Ik heb me ook opgegeven en ben benieuwd wat we gaan doen tzt.
Tine Noreille  uit België gaf de lezing met heeeeel veel handige meet- en snijtechnieken zonder potlood of bijzonder materiaal... gewoon een paar goed meetlatten [ en hoe weet je dat] en goede snijmessen ... voor velen een bron van inspiratie, eye-opener en een och doe je dat zo.

De jonge generatie was ook aanwezig met 3D printen... je kon je naam in een vouwbeen laten maken... ik heb er een besteld en benieuwd.
Er was een prachtig boekcover te zien gemaakt met 3D techniek ... oud en nieuw en jong en oud ontmoeten elkaar.
Al met al een hele goede dag.
Hier een aantal foto's.

 de 4 boekjes die ik maakte





 snij- en meet tips
 3D printed cover
 Boekjes met blikjes
 De Boekbinder - gedicht





Geen opmerkingen:

Een reactie posten